Βασικές αρχές Μάρκετινγκ

0

Από τη στιγμή που μια εταιρία θα “βγει στην αγορά” χρειάζεται να κάνει πωλήσεις. Για να έχει πωλήσεις πρέπει οι καταναλωτές να τη μάθουν, να πειστούν για το προϊόν, να το εμπιστευθούν, να το συνδέσουν με την ανάγκη τους και να δουν ότι θα έχουν όφελος. Τότε θα έρθουν και οι πωλήσεις.

Εδώ λοιπόν καθίσταται ως απαραίτητο και αναγκαίο πλέον στοιχείο τo marketing.

Οι βασικές αρχές πάνω στις οποίες μπορεί να αναπτυχθεί ένα πρόγραμμα marketing είναι:

ΔΕΣΜΕΥΣΗ: Το πιο σημαντικό είναι να δεσμευτούμε να υλοποιήσουμε ένα καλό πρόγραμμα marketing και να το ολοκληρώσουμε.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ: Το μάρκετινγκ είναι επένδυση, όχι έξοδο! Αν η επιχείρηση σας είναι το μέσο για να κερδίζετεχρήματα, το μάρκετινγκ (όταν γίνεται σωστά) είναι το εργαλείο για να κερδίσετε ακόμα περισσότερα,προσελκύοντας νέους πελάτες, αυξάνοντας τις πωλήσεις σας.

ΣΥΝΕΠΕΙΑ: Είναι εξίσου σημαντικό να δείχνουμε συνέπεια στην αγορά προκειμένου να δημιουργηθεί η καλύτερησχέση με τον πελάτη.

ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ: Οι άνθρωποι παραμένουν πελάτες μιας επιχείρησης, στην οποία έχουν αποκτήσει την εμπιστοσύνη τους.

ΥΠΟΜΟΝΗ: Αν και πολλοί δυσκολεύονται να δουν το marketing σαν επένδυση θα πρέπει να δείξουμε υπομονή,δέσμευση και αφοσίωση. Στο marketing χτίζουμε τη δουλειά που η εταιρεία θα έχει αύριο.

ΠΟΙΚΙΛΙΑ: Ορίστε πρώτα την «αγορά στόχο» και την επιθυμητή απόδοση και αναπτύξτε ένα «οπλοστάσιο» με ποικιλία (φυλλάδια, internet, εφημερίδες, outdoor, direct mail κ.λπ.) που θα σας επιτρέψει να έχετε το καλύτερο αποτέλεσμα στο συντομότερο χρόνο με το βέλτιστο κόστος.

ΕΥΚΟΛΙΑ: Φτιάξτε την επιχείρηση σας με τα δυο μάτια στον πελάτη σας, κάντε την βολική για αυτόν. Ο χρόνοςδεν είναι απλά χρήμα αλλά κάτι πολύ πιο πολύτιμο, σεβαστείτε το αυτό! Τρέξτε την επιχείρηση σας για την άνεσητου πελάτη σας, όχι τη δική σας!

ΣΥΝΕΧΕΙΑ: Τα πραγματικά κέρδη έρχονται μετά την πώληση, από επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.

ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ: Πρέπει να ελέγχουμε την αποτελεσματικότητα του μάρκετινγκ έτσι ώστε να γνωρίζουμε ποια«όπλα» βρίσκουν στόχο και ποια όχι.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ: Το marketing αναπτύσσει μια αμφίδρομη σχέση με τους πελάτες μας. Η δική μας συμμετοχήεστιάζεται στην διαρκή επικοινωνία και το ενδιαφέρον μας για νέες ανάγκες και επιθυμίες. Οι πελάτεςσυμμετέχουν με το να μας προτιμούν και να μας προτείνουν σε φίλους και γνωστούς.

ON – LINE
Το internet είναι πλέον ο κατ’ εξοχήν χώρος marketing, ο χώρος που ολοένα και περισσότεροι θα χρησιμοποιούνκαθημερινά ως «αγορά». Αν δεν είστε εκεί, δεν έχετε «αγορά», τόσο απλά! Φτιάξτε λοιπόν τη διαδικτυακή σας εικόνα, φροντίστε να την συντηρείτε και να την εμπλουτίζετε τακτικά, δημιουργήστε ένα blog, ανοιχτείτε στα socialnetworks, μπείτε σε συζητήσεις, στείλτε e-mail, ηλεκτρονικά newsletters, ανεβάστε άρθρα, κάντε follow-up, γενικά δραστηριοποιηθείτε!

Βέβαια το πιο σημαντικό, για να έχουν αποτέλεσμα όλα αυτά πρέπει να τα εφαρμόσουμε!

Κατερίνα Τσιούπρου

F.B.O.- Forever Business Owner